Jom Joint...

Monday, December 21, 2009

Dulu, Kini & Selamanya

Dulu,

Aku masih muda remaja, masih terumbang- ambing mencari keikhlasan hidup, mencari-cari erti hidup sebenar. Jatuh bangun dalam hidup ini mengajar ku bermacam-macam, kadang-kadang aku terlalai seketika, aku bangun kembali...KEHIDUPAN OH KEHIDUPAN, tp aku tidak boleh salahkan kehidupan, aku mesti salahkan diri aku sendiri. Aku banyak dosa, aku malu tp aku tetap panjatkan doa terhadapNYA, moga-moga segala kesilapan aku dulu di ampunkanNYA.
....Aku meneruskan perjalanan...

Kini,

Tiada siapa yang menyangka, aku yang dulu, yang kesana kesini, kehulu kehilir pulang ke ganggang akhirnya. Aku akur dengan ketentuan yang maha ESA.
YA....memang dulu aku malu, aku tidak boleh menerima apa yang telah berlaku, yang terjadi pada ku. SETAHUN dalam kesedihan, hanya DIA yang tahu....OH...hebatnya kehidupan ini...
...Sampai satu ketika....

Tahun berikutnya...
aku mula bangun dari kesedihan, walaupun masih ada sisa-sisa kesedihan, aku gagahkan diri mencari kehidupan...ALHAMDULILLAH....akhirnya aku berjaya bangun kembali, di sebalik kesedihan yang lampau, terbit KEBAHAGIAAN dalam hati sanubariku, aku dapat merasai 2 dunia, 2 alam yang cukup berbeza yang tidak pernah aku fikirkan. Ternyata, walaupun aku pandang hidup yang dulu bahagia, tapi hidup KINI lebih bahagia aku rasakan
..OH TUHAN...Engkau penentu segalanya...
IBU, terima kasih diatas penat lelah mu melayan karenah ku, aku SAYANGKANMU, aku CINTAKANMU dan;
buat CINTA hatiku, engkau beri aku, mengajar aku keyakinan dan kekuatan.
CINTA,aku CINTA padamu.

Tahun Baru o9....

Ya Allah.......aku panjatkan syukur padaNYA...
bagaikan mimpi, aku mula melangkah kembali...Ya Allah, aku bersyukur sangat-sangat padaMU...
Dengan Rahmat, Kasih Sayang, Kecintaan, Rezeki, Kesihatan, Kebahagiaan, Kejujuran, Keikhlasan, Amanah, Kesetiaan, Kesabaran.......KINI aku di sini.

Selamanya,

Aku idamkan Kebahagiaan (kasih sayang & kecintaan) , Keikhlasan, Kejujuran, Amanah, Kesetiaan, Kejayaan di jalan yang hakiki.


Aku ingin engkau selalu, hadir dan temani aku.....

No comments:

Post a Comment