Jom Joint...

Thursday, June 3, 2010

Majlis Perbandaran KITA

2, 3 hari lepas ada berita keluar dekat kaca tv, mengenai aktiviti meroboh peremis perniagaan kedai kopi alibaba rasenya di negeri utara tanahair kita. Pengusaha premis perniagaan tu adalah bangsa kita sendiri , bangsa melayu dan yang menjalankan aktiviti meroboh premis berkenaan pun orang sebangsa dengan kita juga, bangsa melayu. Kenapa sampai jadi macam ini sekali?...

TETAPI bila satu kes ni keluar dekat kaca tv satu ketika dulu, pasal B**I, kalau tak salah di negeri selatan tanah air, Pihak Majlis Perbandaran kita, tak berani pulak nak merobohkan kandang B**I tu pulak. Mereka di halang oleh bangsa china ni. lantas Pihak Majlis Membatalkan hasrat untuk merobohkan kandang B**I tersebut.

TETAPI, lain pulak kesnya dengan premis perniagaan kedai kopi alibaba ni pulak. Pihak Majlis di halang, tetapi Pihak Majlis tetap merobohkannya. Kenapa? Kenapa? Kenapa?...adakah Pihak Majlis ada terima sesuatu dari pihak kandang B**I tu??...("jangan biarkan diri anda di selubungi misteri")..
Kecewa dengan sikap Pihak Majlis Perbandaran tersebut. Bangsa sendiri sanggup menjatuhkan bangsa sendiri. Kecewa dan tersangat KECEWA. dan berbalik semula ke perenggan ke_2 diatas, bangsa cina sendiri bersatu padu dalam membina kejayaan dalam pelbagai bidang. Bersatu padu menghalang Pihak Majlis dalam usaha meroboh kandang B**I mereka.
(sebab tu kita di sarankan menuntut ilmu biarlah sampai ke negara China)...bukannya suruh belajar cari amoi kat sana, TETAPI, BELAJAR cara perpaduan mereka, macam mana mereka bersatu padu dalam segala perkara, BUKANNYA kerja menjatuhkan anak bangsa sendiri.

No comments:

Post a Comment