Jom Joint...

Wednesday, February 24, 2010

E_mail

Sambil menaip satu memo untuk dihantar ke Pegawai atasan di kantor ku, aku terima satu e_mail dari BUNGA yang bertajuk "Hati Seorang Wanita", lantas aku berhenti menaip memo yang hendak di hantar tadi. Terus aku terus membuka dan membaca e_mail itu, aku mula baca dari perenggan ke perenggan seterusnya sehingga tamat cerita yang diceritakan dalam e_mail yang aku terima itu.
Apa yang diceritakan dalam e_mail yang aku perolehi dari BUNGA itu tadi, adalah luahan dari seorang hamba Allah yang bernama LELAKI, kaum sejenis ku, kaum keturunan nabi Adam a.s.
Memang LELAKI pantang melihat kaum hawa yang berdahi licin, mulalah jadi gila bayang sampai tak nampak jalan, sampai langgar tiang. Alangkah beruntungnya dan bertuahnya LELAKI yang diceritakan dalam e_mail itu, memiliki seorang SURI HATI yang sangat TABAH, PENYABAR, PENYAYANG,SANGGUP BERKORBAN demi kebahagian insan yang bernama LELAKI.
Sampai satu ketika, insan bernama LELAKI tersebut berasa satu kehilangan yang amat besar dalam dirinya, bak kata dalam coretan dalam e_mail tersebut, "TERLAJAK PERAHU, BOLEH DI UNDUR, TERLAJAK PERBUATAN SUDAH TIDAK BERGUNA"...

*(Jangan terlalu mencari-cari kesempurnaan hidup, hargailah apa yang kita miliki, kurang @ lebih adanya, sebenarnya itulah kesempurnaan hidup yang terlalu tinggi nilainya untuk kita, yang kita tidak sedari.)

No comments:

Post a Comment