Jom Joint...

Thursday, January 23, 2014

Cadangan Jambatan Kukup - Karimun...

Kerajaan sedia membuat kajian menyeluruh mengenai cadangan pembinaan jambatan dan terowong dasar laut bagi menghubungkan Kukup, Pontian, Johor di Malaysia dan Pulau Karimun, Riau di Indonesia.
Pada pendapat peribadi aku, aku tidak setuju dengan cadangan ini yang menelan belanja 15bilion, katanya...untuk apa pembinaan ini?...Adakah untuk mengeratkan lagi tali persaudaraan antara dua negara ke?... Habis tu selama tidak tereratkah?...sehingga berjuta rakyatnya berada disini.. Apa lagi alasan untuk mengIAkan cadangan itu?...

Dengan jumlah seperti itu, eloklah kiranya perbaiki sistem jalan di pendalaman , tidak kira jalan raya, jalan kampung dan jalan ke KUBUR, setiap negeri di Malaysia ini dahulu. Kalau kita ke pendalaman, jalannya, MasyaAllah...sungguh TERUK. itu belum terbang ke Malaysia Timur (Sabah Sarawak), jalannya lagi la....Elok kiranya juga, dengan jumlah sebanyak itu, bina lebuhraya Dari Sabah ke Sarawak, Bagi aku itu lagi berfaedah.  Barulah sama-sama membangun.
 
 
 
Siapa punya cadangan la nak bina terowong dasar laut untuk menghubung kukup (Malaysia) dengan Karimun (Indonesia)..Kenapa tak cadangkan bina terowong dari Malaysia Barat (semenanjung) ke Malaysia Timur (Sabah Sarawak)?..untuk rakyat sendiri lagi pun. Bukankah itu lagi berfaedah.

Fikir-fikirkan...

1 comment:

  1. Setuju pandangan anda...orang biasapun mampu berfikir mana lebih bai....

    ReplyDelete