Jom Joint...

Friday, December 24, 2010

Apa Cerita Ni


Atlet paralimpik Kedah kecewa kebajikan diabai
24/12/2010 3:56pm

JITRA - Atlet olahraga paralimpik Kedah, Zulman Kadir, kecewa kerana Jabatan Belia dan Sukan Kedah mengabaikan kebajikan atlet paralimpik.
Menurutnya, jabatan itu hanya memberi imbuhan RM50 untuk pemenang pingat emas, RM30 untuk perak dan RM20 untuk pemegang pingat gangsa pada Sukan Paralimpiad di Melaka bulan lalu, yang tidak releven dan munasabah dengan kudrat yang dicurahkan oleh atlet kelainan upaya.
“Saya amat kecewa dengan tindakan pihak pengurusan Jabatan Belia dan Sukan Kedah yang tidak menghiraukan kebajikan atlet paralimpik yang telah banyak berjasa dan mengharumkan nama Kedah.
“Mereka langsung tidak memberi hak keistimewaan kepada kami, seperti atlet normal lain yang memperolehi imbuhan ribuan ringgit setelah memperolehi pingat pada temasya sukan tertentu, sedangkan taraf sukan paralimpik adalah sama taraf dengan acara sukan lain,” katanya di sini hari ini. -

Kenapa jadi macam ni, ada ke patut Atlet CACAT yang merangkul pingat Emas Paralimpik hanya dapat RM 50... patut ke, PINGAT EMAS TU BEB...?
Apasalllll....Sebab CACAT, korang suka-suka hati nak mempermainkan OKU (Orang Kelainan Upaya), kelainan ke ORANG CACAT NI ke saja nak sedapkan hati ORANG CACAT. Bukan ke OKU tu, (Orang Kurang Upaya). dalam erti kata lain yang korang selalu cakap CACAT!
Contoh soalan : (Buat keje lembab, macam orang CACAT). BETUL TAK ORANG NORMAL.
Mana yang di katakan KESERAMARATAAN, MANA!.
Aku tak SANGKA, korang mempunyai hati yang sungguhhhhh BUSUKKKKK.

No comments:

Post a Comment