Jom Joint...

Wednesday, April 25, 2012

Selamatkan Felda dari Penyenaraian

Kenapa sejak akhir-akhir ni, macam dah nazak jer aku tengok...Kenapa macam tergesa-gesa nak menyenaraikan Felda ke Bursa Saham.  Baca kat sini...

Kenapa terlalu tergesa-gesa dan beria-ria untuk menyenaraikan Felda ke Bursa Saham sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 tahun ini yang dijangka bulan JUN ini.  Kenapa tak tunggu selepas PRU ke-13 ini sahaja.  Dan tak terfikirkah anda, kalau betul-betul mereka-mereka ini IKHLAS untuk FELDA, kenapa mereka harus tergesa-gesa, tergopoh-gapah?.. Bukankah masih ada masa yang panjang.  Sikap tergesa-gesa sebegini, seolah-olah esok dah nak KIAMAT.  Adakah hari KIAMAT akan berlaku pada tahun ini?.., seperti mana yang di war-warkan dalam filem dibawah..


Untuk makluman semua pembaca, bukankah Hari KIAMAT adalah rahsia ALLAH s.w.t?..

Mungkin KIAMAT yang dimaksudkan dalam filem "2012" itu adalah, zaman kejatuhan dan zaman kemusnahan .  Dan mungkin juga, sikap tergesa-gesa mereka adalah untuk mengambil dan mengaut hasil kekayaan yang ada untuk bekalan dibawa bersama-sama kelak selepas zaman kejatuhan nanti?...ianya menjadi tanda tanya...

Pernahkah anda semua berfikir tentang tanda-tanda ini?..


Dusta berleluasa & tidak tepat dalam penyampaian berita...
    - Kalau anda semua perasan, berita yang disampaikan oleh stesen TV swasta (TV3), banyak dusta.  Kenapa dalam bab penyampaian berita kepada rakyat perlu ditapis-tapiskan?, dan cuba anda tengok rancangan gosip TV3 (MELODI), seboleh-bolehnya wartawan TERJAH habis-habisan artis-artis yang ada kontovesi untuk dapatkan kepastian dan jawapan dari kedua-dua pihak.  Kenapa cara TERJAH ini tak guna pakai dalam penyampaian berita di BULETIN UTAMA tv3?..



Di mana dan apakah jalan penyelesaiannya?...

Adakah anda hanya ingin melihat begitu sahaja...
Fikirkanlah sedalam-dalamnya..

dan berbalik kepada cerita mengenai FELDA,

Adakah anda masih sayangkan perkampungngan Felda anda?...

 
Felda tahun 70an

 
 Felda kini..

Kalau kita masih sayangkan perkampungan Felda dan sayangkan makayah, abang-abang, kakak-kakak dan adik-adik kita , baca ini seketika...selami ia betul-betul. 



Sayangilah perkampungan Felda anda...
Tanah Felda, satu2nya harta kekayaan bagi orang melayu..
Ya Allah, Selamatkan Felda.

No comments:

Post a Comment