Jom Joint...

Monday, July 9, 2012

Umrah...

Sekarang seolah-olah berbondong-bondong manusia ingin melakukan kebaikan dan tak kurang jugak melakukan keburukkan.  Ok, yang baik kita ambil dan yang buruk kita cuba elakan dan jauhinya dan buang jauh-jauh.  Sekarang aku tengok tak kira manusia normal atau cacat, semuanya berbondong-berbondong menuju ilahi, mengadap kaabah menunaikan Haji mahupun Umrah.  Kawan-kawan aku baik yang cacat atau normal semuanya telah sampai ke Tanah Suci itu.  Kini aku seolah-olah terpanggil untuk turut ke sana.  Tapi bila agaknya aku akan jejakkan kaki aku ke sana.  Mesti bahagiakan, bila mereka-mereka terpilih untuk menjadi tetamu Allah Yang Maha Besar, sampai dan jejak kaki kesana.  Pasti sukar untuk digambarkan.  Jauh disudut hati, moga diri ini, jasad ini dan roh ini dapat menjadi tetamuNYA kelak.

No comments:

Post a Comment