Jom Joint...

Tuesday, September 17, 2013

Keperihatinan Seorang Hamba Allah...


 

Pagi tadi, aku memandu kereta dan melalui satu lebuh raya 3 lorong dan terlihat sebuah kereta ketegori mewah, berhenti dibahu lebuhraya tersebut...dan bila aku menoleh kesebelah kanan, aku terpandang pemandu kereta mewah tersebut sedang mengambil sesuatu, aku ingatkan suatu benda yang tercicir...rupa-rupanya hamba Allah tersebut menyelamatkan seekor anak kucing yang sederhana besar yang berada ditepi bahu lebuh raya tersebut. Aku terbayang, andai kata kebetulan anak kucing itu mundar mandir dilebuhraya tanpa ada seorang pun yang menyelamatkannya, mungkin anak kucing tersebut hancur berkecai dibuatnya.

Kepada hamba Allah tersebut, Hanya Allah sahaja yang akan membalas jasa baik anda.

No comments:

Post a Comment