Jom Joint...

Monday, January 30, 2012

Setelah Sekian Lama....

Tanggal 29hb Januari 2012, jam 10.45 pagi, tarikh yang mungkin tidak akan aku lupakan.  Bukan berjumpa kekasih baru, tetapi aku telah bercinta kembali setelah hampir 6 tahun aku tidak menjejakkan kaki aku di halaman belakang rumah aku di kampung.  Mesti pelik, bila dengarkan...

Ini cerita 6 tahun yang lalu. Dulu aku selalu ke halaman belakang rumah aku setiap kali hari hujung minggu kalau aku tak kemana-mana untuk mencari ilham. Menikmati setiap sudut udara yang begitu segar dan ditemani dengan bunyi-bunyi dan juga nyanyian burung-burung.  Susah untuk aku ceritakan, hanya yang melihatnya sendiri akan memahami erti suasana  di kampung aku.  Sungguh mendamaikan aku rasa.  Begitu indah ciptaan -NYA...
Setelah aku ditimpa musibah pada 03 Mei 2006, start itu lah, aku tidak lagi menjejakkan kaki aku ke sana dan pada tarikh seperti tertera (29 Januari 2012), aku menjejakkan kaki semula di situ...
6 tahun, bukan perkara yang singkat...Aku tak dapat nak menceritakan selanjutnya...

No comments:

Post a Comment