Jom Joint...

Sunday, September 9, 2012

Kenapa Di Bezakan?....

Adakah mesti nilai sumbangan dari sesuatu pingat yang dimenangi oleh atlet-atlet sukan, tidak kira atlet cacat mahupun atlet normal perlu dibezakan?

Baca disini dan disini ....

Kenapa perlu dibeza-bezakan?

Kenapa terlalu zalim dan bias?..

Adakah kekurangan dan kecacatan diri bagi atlet cacat peralimpik menjadi penyebab "NILAI sumbangan dalam bentuk wang ringgit dikurangkan?...dan kesempurnaan seperti Dato LCW yang cukup kaki dan tangan perlu dibayar dengan nilai yang tinggi?...Adakah itu penyebabnya dan menjadi perbezaannya?.

Pasti ada mulut-mulut yang akan berkata " SYUKURLAH, itu pun nasib baik Menteri nak bagi, kalau tak habuk tarak, nak demand-demand pulak"...

ini bukan masalah demand, tapi dimana SIKAP ADIL itu kepada atlet-atlet sukan negara tambah-tambah keadilan kepada atlet CACAT...tahu tak?, ATLET CACAT (OKU)..juga manusia dan bukannya haiwan perliharaan.

dan satu lagi, Professor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim merupakan pengkeritik dalam hal keadilan kepada atlet CACAT.  tapi kenapa manusia berbangsa cina yang mengkeritik, dimana pengkeritik ketuanan melayu kita, yang kita sangjung-sangjung selama ini?.  Adakah orang Melayu sudah buta mata, atau saja membutakan mata pekakkan telinga?..

dan..

adakah ini jawapan yang wajar bagi kita?...klik sini...

adakah jawapan itu boleh diterima?...sungguh bias sekali dan sungguh penuh dengan dikriminasi.

Fikir-fikirkan...

No comments:

Post a Comment